Badanie satysfakcji
Satysfakcja pracowników, ich motywacja, zrozumienie celów firmy i dobry klimat pracy to najważniejsze elementy decyzdujace o sukcesie firmy. Zadowolony pracownik jest pracownikiem kreatywnym, lojalnym i twórczym. Zdemotywowany, nigdy nie będzie realizował swoich zadań prawidłowo. Dlatego ważne jest by cyklicznie badać poziom satysfakcji pracowników.
Cele badania
Badanie zawsze przygotowywane jest zgodnie z potrzebami Klientów. Może mieć na celu:
- Poznanie poziomu identyfikacji pracowników z Firmą
- Poznanie nastrojów, zadowolenia z pracy pracowników
- Określenie relacji interpersonalnych wewnątrz działów
- Określenie relacji przełożonych z podwładnymi
- Poznanie najważniejszych motywatorów
- Ocenę efektywności komunikacji
- Wskazanie obszarów sukcesu i obszarów wymagających doskonalenia
Metoda badania
Badanie wykonywane może byc różnymi metodami, w zależności od potrzeb Klienta. Mogą to być ankiety, wywiady telefoniczne, badanie on-line. Każda z metod przygotowywana jest tak by zapewnić pełną anonimowosć pracownikom.
Rezultaty badania
Wyniki badania przekazywane są w formie spójnej informacji Zarządowi firmy. Pozwalają nie tylko na analizę poziomu satysfakcji, określenia obszarów rozwojowych ale i opracowanie szkoleń i warsztatów prowadzących do wzrostu satysfakcji pracowników, a wiec i zysków firmy.