Etyka w coachingu
Poniższe wytyczne są wymaganiami stawianymi wszystkim osobom pracującym w zawodzie Coacha. Są to warunki obowiązujące w International Coaching Community i charakteryzują nasze podejście do coachingu i do ciebie.
Szacunek
Coachowie starają się jak najlepiej wykonywać swoją pracę i być na bieżąco w kwestii nowych praktyk biznesowych, technologii, wymogów prawnych i standardów związanych z pracą Coacha. Będą dbać o rozwój i rozszerzanie swoich umiejętności poprzez lekturę, kontakty i szkolenia.
Coach szanuje swojego Klienta, jego wartości i przekonania:
- Nie dyskryminuje, nie ocenia
- Jest zobowiązany uzyskać zezwolenie Klienta zanim zechce wykorzystać jego dane lub rekomendacje w charakterze referencji
- Szanuje treść wszelkich umów i dotrzymuje obietnic danych Klientowi.
- Szanuje prawa innych odnośnie praw autorskich, praw do ochrony własności intelektualnej, znaków handlowych i patentów.
- Nie angażuje się dobrowolnie w żadne działania, które mogą zagrozić dobremu imieniu profesji Coacha.
Poufność i konflikt interesów
Coach zachowuje w tajemnicy materiały uzyskane od klienta, z wyjątkiem sytuacji uzyskania pełnomocnictwa Klienta, wymogu prawa, lub z innej ważnej przyczyny, takiej jak nieuchronne wyrządzenie szkody osobom trzecim.
Coach może wykorzystać materiały klienta w szkoleniu bądź publikacjach, pod warunkiem, że materiały nie zawierają danych Klienta a Klient wyrazi zgodę.
Feedback i postępy
Coachowie podejmują racjonalne kroki w celu zbadania postępów poczynionych przez Klienta. Jeśli Klient nie posuwa się naprzód, należy otwarcie przedyskutować kwestię z Klientem w ramach sesji coachingowej. Coachowie tworzą i zachowują dokumentację zawierającą przebieg swojej pracy z klientami celem spełnienia wymagań zawodowych i prawnych.